W roku szkolnym 2013/2014 w każdą środę, na przerwie obiadowej, organizowane były przerwy multimedialne w języku angielskim dla dzieci z klas 1–3 oraz chętnych uczniów z klas 4–6. Frekwencja była bardzo wysoka, sala przeważnie była wypełniona po brzegi.
Uczniowie nie tylko oglądali krótkie filmy edukacyjne, bajki, baśnie, legendy anglojęzyczne, ale także utrwalali podstawowe zwroty i słownictwo dzięki wykorzystaniu metody TPR (Total Physical Response) reagowanie całym ciałem. Celem takich ćwiczeń jest skojarzenie słowa z ruchem, a przez to zaangażowanie w proces uczenia całego mózgu, półkuli lewej, która odpowiada za język i półkuli prawej, która odpowiada za ruch fizyczny. Podstawowym celem tej metody jest uczynienie uczenia przyjemnym i wyeliminowanie stresu. Ponadto ćwiczenia takie w łatwy sposób zaspakajają naturalną potrzebę ruchu u uczniów młodszych.
Uczniowie spędzali długą przerwę w aktywny i ciekawy sposób. Zdarzało się, że nawet w ciepłe, słoneczne dni wybierali przerwę multimedialną zamiast przerwy na podwórku szkolnym.
A. Szumańska