• » Uprzejmie informujemy, że w Wielki Piątek (2 kwietnia) Urząd Gminy w Tymbarku będzie nieczynny. W sprawach ważnych, dotyczących zarejestrowania zgonu, bardzo prosimy o kontakt pod numerami telefonu: 515 243 434, 728 348 405.

Wycieczka gimnazjalistówWtorek, 07 czerwca 2016

W maju 2016 roku klasy II A i II C z Gimnazjum Samorządowego w Tymbarku udały się na trzydniową wycieczkę do Kotliny Kłodzkiej i w Góry Stołowe. Opiekunkami i organizatorkami naszej podróży były Panie: Barbara Gawlik-Natonek, Danuta Zielińska i Beata Pachowicz.

Wczesnym rankiem około godz. 5.00 wyruszyliśmy autokarem w kierunku Katowic i choć było jeszcze bardzo wcześnie humory dopisywały każdemu. Po trzech godzinach jazdy dotarliśmy do Złotego Stoku, gdzie zaplanowany był pierwszy punkt wycieczki ‒ kopalnia złota. Jest to najstarszy ośrodek górniczo-hutniczy w Polsce i jedna z popularniejszych atrakcji Kotliny Kłodzkiej. Podziemny spływ łodzią po zalanej wodą części Sztolni Gertruda wiódł nas przez około pół kilometra i był dla nas największą atrakcją. Bardzo miła pani przewodnik prowadziła przez teren kopalni i opowiadała wiele ciekawych rzeczy. Mogliśmy zobaczyć narzędzia górnicze, minerały czy piec, w którym wytapiano złoto. Chwile spędzone w podziemiach na pewno będziemy często wspominać.

Potem udaliśmy się do Czermnej, dzielnicy Kudowy-Zdroju, gdzie znajduje się jedyna w Polsce i jedna z trzech w Europie kaplica czaszek. Została ona wybudowana w stylu barokowym z inicjatywy tamtejszego proboszcza.  Duża ilość zgromadzonych tam szczątków ludzkich zrobiła na nas ogromne wrażenie. Na zakończenie dnia trochę czasu spędziliśmy w Parku Zdrojowym, podziwiając różnorodność pięknych roślin. Około godziny 18.00 udaliśmy się do naszego ośrodka w Górach Stołowych, gdzie byliśmy zakwaterowani. Niektórzy z nas mogli pograć w piłkę na boisku obok, bądź delektować się pięknymi widokami, które były tłem filmu „Opowieści z Narnii”. Najbardziej jednak cieszyła nas możliwość spędzania czasu wspólnie z przyjaciółmi.

Następnego dnia wraz z przewodnikiem pojechaliśmy do Adrspach ‒ bardzo popularnego skalnego miasta w Czechach. Jest to przepiękny teren, złożony z licznych, ogromnych, zbudowanych z piaskowca skał, których kształty często przypominają jakieś konkretne, najczęściej bajkowe formy. Znajduje się tam też skalny wodospad oraz piękne jeziorko, po którym z przyjemnością żeglowaliśmy, słuchając opowieści flisaka. Zmęczeni, ale pełni pozytywnych wrażeń wróciliśmy do Kudowy-Zdroju, a potem do naszego ośrodka w Pasterce.

Ostatnia noc minęła nam szczególnie szybko. Po śniadaniu wyjechaliśmy do Wałbrzycha, gdzie znajduje się ogromny i piękny Zamek Książ. Zbudowany jest na urwistym, skalnym wzgórzu i otoczony głęboką kotliną, porośniętą lasem. Niegdyś nazywany był „perłą Śląską”, a także „zamkiem z bajki”. Jego bogato zdobione, stylowe wnętrza zachwyciły każdego z nas. Przewodnik opowiedział nam dzieje rodziny Hochbergów, związanej z zamkiem. Bardzo podobała nam się historia zaginionych pereł księżnej Daisy. Koło południa wróciliśmy do Kudowy na posiłek, a później do Kłodzka, gdzie podziwialiśmy największą twierdzę wojskową w Europie. Wieczorem udaliśmy się w drogę powrotną do domu.

Każdy z nas wrócił do Tymbarku z uśmiechem na twarzy, pełen niezapomnianych wrażeń. Długo jeszcze wspominać będziemy naszą klasową wycieczkę i już nie możemy doczekać się kolejnej.