• » Uprzejmie informujemy, że w Wielki Piątek (2 kwietnia) Urząd Gminy w Tymbarku będzie nieczynny. W sprawach ważnych, dotyczących zarejestrowania zgonu, bardzo prosimy o kontakt pod numerami telefonu: 515 243 434, 728 348 405.

Wakacyjne warsztaty rekreacyjneŚroda, 25 lipca 2018

W Tymbarku rozpoczęły się wakacyjne warsztaty rekreacyjne dla dzieci i młodzieży z terenu Gminy Tymbark. W tygodniowych zajęciach prowadzonych przez doświadczoną kadrę instruktorską uczestniczy 26 osób.

23 lipca rozpoczęliśmy warsztaty Aktywne Wakacje w Tymbarku. Na początku zajęć opiekunowie i uczestnicy spisali wspólny kontrakt ustalający zasady współpracy i bezpieczeństwa. Następnie udaliśmy się nad rzekę, gdzie odbyły się zajęcia plastyczne. Każdy wybrał dla siebie kilka kamieni, które później ozdabialiśmy farbami w różne wzory. Po godzinie nad rzeką roiło się od biedronek, jaszczurek, pingwinów i stonóg.

Drugą część dnia spędziliśmy na sali gimnastycznej ćwicząc sztukę walki pod okiem profesjonalnego instruktora AIKIDO - mówi Dariusz Bielak, organizator warsztatów. Kolejny dzień upłynął pod znakiem podróży i biwaku. Na terenie parku rozbiliśmy namioty, hamaki i taśmy Slackline.

Opiekunowie, którzy są także przewodnikami górskimi, zapoznali uczestników z zasadami bezpieczeństwa podczas biwaku i wędrówki górskiej. Następnie wybraliśmy się na spacer do tymbarskiego Rynku, gdzie czekały na nas pyszne lody. Wokół fontanny ułożyliśmy pomalowane dzień wcześniej kamienie. Resztę dnia spędziliśmy grając w gry podwórkowe XX wieku: guma, klasy, sztolki, a także inne gry zespołowe.

Podczas kolejnych dni planujemy wycieczkę rowerową, zabawy na ściance wspinaczkowej z ratownikami górskimi, a także gry terenowe, podczas których nauczymy się korzystać z mapy i kompasu oraz rozpoznawać gatunki zwierząt i roślin. Poznamy także najważniejsze tajniki sztuki przetrwania.

Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowanych instruktorów, przewodników i ratowników górskich, którzy dbają nie tylko o dobrą zabawę, ale także o bezpieczeństwo uczestników – kończy Dariusz Bielak.

Organizatorami wakacyjnego wypoczynku dla młodzieży są Wójt Gminy Tymbark Paweł Ptaszek oraz Gminna Komisja ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii w Tymbarku.