OGŁOSZENIE
WÓJTA GMINY TYMBARK
O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
z dnia 24 stycznia 2020 r.
1. Nazwa i adres jednostki: Urząd Gminy w Tymbarku, Tymbark 49, 34-650 Tymbark
2. Stanowisko urzędnicze: referentdo spraw ochrony środowiska i gospodarki komunalnej
3. Wymagania niezbędne:
1) obywatelstwo polskie,
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
3) niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego
lub umyślne przestępstwo skarbowe,
4) nieposzlakowana opinia,
5) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
6) wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym.
7) znajomość przepisów prawnych z zakresu ochrony środowiska; ustawy o gospodarce komunalnej, ustawy Prawo ochrony środowiska, ustawy o utrzymaniu czystości
i porządku w gminach, ustawy o odpadach, ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz
o ocenach oddziaływania na środowisko, ustawy Prawo wodne, ustawy o gospodarce komunalnej, ustawa o samorządzie gminnym, kpa,
8) umiejętność redagowania pism urzędowych,
9) umiejętność obsługi komputera – pakiet Microsoft Office, poczta elektroniczna, Internet.
4. Wymagania preferowane:
1) predyspozycje osobowościowe (dobra organizacja pracy, dyspozycyjność, umiejętność pracy indywidualnej i zespołowej, umiejętność pracy w stresie i pod presją czasu, umiejętność nawiązywania kontaktów międzyludzkich, umiejętność negocjacji i mediacji, umiejętność wyjaśniania i przekazywania informacji, umiejętność interpretowania przepisów prawnych, kultura osobista, podstawowa wiedza o Gminie Tymbark,
2) doświadczenie zawodowe w sektorze administracji publicznej w zakresie ochrony środowiska lub innych jednostkach o charakterze zgodnym z wymaganiami na danym stanowisku.
3) wykształcenie wyższe w zakresie: ochrona środowiska, administracja, ekonomia,
5. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1) ochrony i kształtowania środowiska:
a) sporządzanie i aktualizacja gminnego programu ochrony środowiska oraz okresowych raportów z jego wykonania,
b) udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie,
c) prowadzenie publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku w zakresie wykonywanych zadań,
d) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
e) współdziałanie w dziedzinie ochrony środowiska i edukacji proekologicznych z organizacjami ekologicznymi i innymi jednostkami,
f) prowadzenie bazy danych o rodzaju ilości i miejscach występowania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska,
g) prowadzenie dokumentacji z przeprowadzonych kontroli w zakresie przestrzegania przepisów o ochronie środowiska,
h) sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska, występowanie w charakterze oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenia przeciw przepisom o ochronie środowiska,
i) prowadzenie ewidencji: zbiorników bezodpływowych, przydomowych oczyszczalni ścieków, umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w celu kontroli wykonywania przez właścicieli nieruchomości
i przedsiębiorców obowiązków wynikających z ustawy, bazy inwentaryzacji ogrzewania budynków,
j) sporządzanie sprawozdania z dochodów budżetu z tytułu opłat i kar oraz wydatków związanych z finansowaniem ochrony środowiska i gospodarki wodnej – „Oś-4g”,
k) współpraca z Państwową Inspekcją Ochrony Środowiska w zakresie ochrony i utrzymania środowiska w należytym stanie,
l) współpraca z innymi jednostkami przy organizacji imprez związanych z ochroną środowiska,
m) prowadzenie kontroli w zakresie przestrzegania prawidłowej gospodarki ściekowej,
n) przeprowadzanie obowiązkowej deratyzacji,
o) nadzór i realizacja zadań wynikających z Programu Ochrony Powietrza dla województwa małopolskiego m.in. koordynowanie czynności związanych z prowadzeniem kontroli palenisk domowych pod katem przestrzegania zakazu spalania odpadów i wymogów określonych w uchwale antysmogowej oraz sporządzanie sprawozdań w tym zakresie,
2) utrzymania czystości i porządku w gminie:
a) prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem systemu odbierania odpadów komunalnych na terenie gminy,
b) opracowywanie projektów uchwał i aktów prawa miejscowego wymaganych ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz stała ich weryfikacja,
c) przygotowanie oraz przedkładanie odpowiednim organom przewidzianych prawem sprawozdań i informacji dot. gospodarowania odpadami komunalnymi,
d) kontrolowanie realizacji obowiązków właścicieli nieruchomości związanych z utrzymaniem czystości i porządku, które wynikają z przepisów prawa, a w przypadku stwierdzenia niewykonania obowiązków, wydawanie decyzji nakazujących wykonanie obowiązku,
e) prowadzenie współpracy z organami administracji publicznej, organami ochrony środowiska oraz innymi w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi,
f) koordynowanie prac związanych ze „sprzątaniem świata” na terenie gminy,
g) przygotowywanie corocznej analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie gminy,
h) wydawanie decyzji w sprawie udzielenia zezwolenia na prowadzenie przez przedsiębiorcę działalności w zakresie: opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
i) prowadzenie rejestru działalności regulowanej,
j) udostępnianie mieszkańcom na stronie internetowej oraz w sposób zwyczajowo przyjęty informacji o znajdujących się na terenie gminy podmiotach odbierających odpady od właścicieli nieruchomości, miejscach zagospodarowania odebranych odpadów, osiągniętych przez gminę oraz podmioty odbierające odpady komunalne wymaganych poziomach recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, punktach selektywnego zbierania odpadów komunalnych, podmiotach zbierających zużyty sprzęt elektryczny
i elektroniczny pochodzący z gospodarstw domowych, adresach punktów zbierania odpadów folii, sznurka oraz opon, powstających w gospodarstwach rolnych lub zakładów przetwarzania takich odpadów,
k) edukacja ekologiczna w zakresie prawidłowego postępowania z odpadami komunalnymi,
l) nadzór nad eksploatacją szaletów publicznych,
m) wykonywanie czynności związanych z wdrażaniem programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy oraz eliminacją ze środowiska wyrobów zawierających azbest (w szczególności pokryć dachowych),
n) organizowanie i nadzorowanie likwidacji dzikich wysypisk w gminie,
o) nadzór nad utrzymaniem czystości w gminie,
p) nadzór nad utrzymaniem czystości i porządku na przystankach komunikacyjnych,
3) realizacja ustawy o odpadach:
a) wykonywanie obowiązkowych zadań własnych gminy w zakresie gospodarki odpadami,
b) podejmowanie czynności mających na celu zapewnianie warunków objęcia wszystkich mieszkańców gminy zorganizowanym systemem odbierania wszystkich rodzajów odpadów komunalnych oraz zapewnianie warunków funkcjonowania systemu selektywnego zbierania i odbierania odpadów komunalnych,
c) przeprowadzenia stosownych kontroli związanych z gospodarką odpadami, sporządzanie protokołów z kontroli, przygotowywanie zarządzeń pokontrolnych, wystąpień,
d) wydawanie decyzji nakazujących posiadaczowi odpadów usunięcie odpadów z miejsc nieprzeznaczonych do ich składowania lub magazynowania, wskazywanie sposobu wykonania tej decyzji,
4) gospodarki wodno-ściekowej:
a) pełnienie roli koordynatora zaopatrzenia ludności w wodę,
b) koordynowanie opracowywania koncepcji gospodarki wodno – ściekowej w gminie,
c) nadzór nad utrzymaniem i eksploatacją urządzeń służących do zaopatrzenia ludności w wodę oraz urządzeń sieci kanalizacyjnej,
d) nadzór nad dokumentacją techniczną i prawną eksploatowanych urządzeń wodociągowo-kanalizacyjnych,
e) weryfikacja taryf opłat za wodę i ścieki – przygotowywanie projektów uchwał rady,
f) nadzór nad sprzedażą wody i przyjmowaniem ścieków,
g) nadzór nad korzystaniem z gminnych sieci wodociągowo- kanalizacyjnych,
h) koordynacja i nadzór działań w zakresie utrzymania kanalizacji burzowej,
i) udział w wizjach lokalnych w zakresie gospodarki wodno – ściekowej,
j) prowadzenie współpracy przy wykonywaniu dokumentacji na sieć wodociągową i kanalizacyjną,
k) nakazywanie wykonania niezbędnych urządzeń zabezpieczających wodę przed zanieczyszczeniem lub zabronienia wprowadzania ścieków do wody w przypadku wprowadzenia przez właściciela gruntu ścieków nienależycie oczyszczonych,
5) ochrony przeciwpowodziowej:
a) współdziałanie z innymi komórkami urzędu w zakresie zapobiegania klęskom żywiołowym i nadzwyczajnym zagrożeniom środowiska,
b) udział w pracach Komitetu Przeciwpowodziowego w czasie akcji oraz prowadzenie całości dokumentacji w tym zakresie,
c) szacowanie szkód i strat oraz sporządzanie protokołów strat powodziowych,
d) koordynowanie realizacji zadań w zakresie odbudowy infrastruktury technicznej i komunalnej zniszczonej przez powódź,
e) przyznawanie odszkodowań za straty z tytułu klęsk żywiołowych,
6) prowadzenia spraw związanych ze zmniejszeniem retencji terenowej:
a) pozyskiwanie informacji o nieruchomościach, które spełniają przesłanki określone w przepisie art. 269 ust. 1 pkt 1 Prawa wodnego, w tym wszystkich danych niezbędnych do prawidłowego obliczenia opłaty za zmniejszenie naturalnej retencji,
b) ustalenie i prowadzenie ewidencji podmiotów obowiązanych do ponoszenia opłaty,
c) ustalanie wysokości opłaty za zmniejszenie retencji oraz przekazywanie do realizacji wpływów z tytułu ww. opłaty na rachunek bankowy PGW Wody Polskie.
6. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
1) budynek trzykondygnacyjny, usytuowanie stanowiska pracy na trzeciej kondygnacji (w budynku brak urządzeń dla osób niepełnosprawnych jak podjazdy, windy),
2) praca na przedmiotowym stanowisku nie jest narażona na występowanie uciążliwych i szkodliwych warunków pracy,
3) czas pracy: 1 etat – przeciętnie 40 godzin tygodniowo,
4) wysiłek umysłowy,
5) praca przy komputerze powyżej 4 h dziennie,
6) praca w stresie i pod presją czasu.
7. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy w Tymbarku w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
8 . Wymagane dokumenty
1) list motywacyjny,
2) życiorys CV z informacjami o wykształceniu i opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej,
3) kwestionariusz osobowy dla osób ubiegających się o zatrudnienie - załącznik do pobrania,
4) kserokopie dokumentów (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem) potwierdzające wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
5) oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych i że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe. W przypadku zatrudnienia wymagane będzie zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego. – załącznik do pobrania,
6) inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.
Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1282) jest zobowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV, powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji” zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781 ze zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1282).
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w Urzędzie Gminy w Tymbarku, pocztą elektroniczną na adres: ug.tymbark@tymbark.pl w przypadku posiadanych uprawnień do podpisu elektronicznego lub pocztą na adres Urząd Gminy w Tymbarku, 34-650 Tymbark 49 z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko ds. ochrony środowiska i gospodarki komunalnej” w terminie do dnia 7 lutego 2020 r. do godz. 15.30.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu Gminy w Tymbarku po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Z regulaminem naboru można się zapoznać w Urzędzie Gminy w Tymbarku pok. Nr 6 oraz na stronie Biuletynu Informacji Publicznej, w zakładce zamówienia publiczne i ogłoszenia – „nabór na stanowiska urzędnicze”.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 018 33 25 638.
Osoby spełniające wymagania formalne określone w ogłoszeniu zostaną powiadomione telefonicznie lub drogą elektroniczną o terminie i miejscu kolejnego etapu rekrutacji. Osoby, które nie spełnią wymagań formalnych, nie będą informowane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej: w zakładce „ zamówienia publiczne i ogłoszenia – nabór na stanowiska urzędnicze. ” oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy w Tymbarku.
Dodatkowe uwagi:
RODO - Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych kandydatów do zatrudnienia w Urzędzie Gminy w Tymbarku - oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dostępne w załączniku.
Naszym pracownikom oferujemy:
Wójt
dr Paweł Ptaszek