• » Uprzejmie informujemy, że w Wielki Piątek (2 kwietnia) Urząd Gminy w Tymbarku będzie nieczynny. W sprawach ważnych, dotyczących zarejestrowania zgonu, bardzo prosimy o kontakt pod numerami telefonu: 515 243 434, 728 348 405.

Nabór na wolne stanowisko urzędniczePoniedziałek, 27 stycznia 2020

OGŁOSZENIE

WÓJTA GMINY TYMBARK

O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE

 z dnia 24 stycznia 2020 r.

 

 1.   Nazwa i adres jednostki: Urząd Gminy w Tymbarku, Tymbark 49, 34-650 Tymbark

 2.    Stanowisko urzędnicze: referentdo spraw ochrony środowiska i gospodarki komunalnej

 3.    Wymagania niezbędne:

1)      obywatelstwo polskie,

2)      pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,

3)      niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego

         lub umyślne przestępstwo skarbowe,

4)      nieposzlakowana opinia,

5)      stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,

6)      wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym.  

7)      znajomość przepisów prawnych z zakresu ochrony środowiska; ustawy o gospodarce komunalnej, ustawy Prawo ochrony środowiska, ustawy o utrzymaniu czystości
i porządku w gminach, ustawy o odpadach, ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz
o ocenach oddziaływania na środowisko, ustawy Prawo wodne, ustawy o gospodarce komunalnej, ustawa o samorządzie gminnym, kpa,

8)      umiejętność redagowania pism urzędowych,

9)      umiejętność obsługi komputera – pakiet Microsoft Office, poczta elektroniczna, Internet.

 4. Wymagania preferowane:

1) predyspozycje osobowościowe (dobra organizacja pracy, dyspozycyjność, umiejętność pracy indywidualnej i zespołowej, umiejętność pracy w stresie i pod presją czasu, umiejętność nawiązywania kontaktów międzyludzkich, umiejętność negocjacji   i mediacji, umiejętność wyjaśniania i przekazywania informacji, umiejętność interpretowania przepisów prawnych, kultura osobista, podstawowa wiedza o Gminie Tymbark,

2) doświadczenie zawodowe w sektorze administracji publicznej  w zakresie ochrony środowiska lub innych jednostkach o charakterze zgodnym z wymaganiami na danym stanowisku.

3) wykształcenie wyższe w zakresie:  ochrona środowiska,  administracja, ekonomia,

5.     Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

1)      ochrony i kształtowania środowiska:

a)      sporządzanie i aktualizacja gminnego programu ochrony środowiska oraz okresowych raportów z jego wykonania,

b)     udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie,

c)      prowadzenie publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku w zakresie wykonywanych zadań,

d)     prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,

e)      współdziałanie w dziedzinie ochrony środowiska i edukacji proekologicznych  z organizacjami ekologicznymi i innymi jednostkami,

f)      prowadzenie bazy danych o rodzaju ilości i miejscach występowania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska,

g)     prowadzenie dokumentacji z przeprowadzonych kontroli w zakresie przestrzegania przepisów o ochronie środowiska,

h)     sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska, występowanie w charakterze oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenia przeciw przepisom o ochronie środowiska,

i)       prowadzenie ewidencji: zbiorników bezodpływowych, przydomowych oczyszczalni ścieków, umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w celu kontroli wykonywania przez właścicieli nieruchomości
i przedsiębiorców obowiązków wynikających z ustawy, bazy inwentaryzacji ogrzewania budynków,

j)        sporządzanie sprawozdania z dochodów budżetu z tytułu opłat i kar oraz wydatków związanych z finansowaniem ochrony środowiska i gospodarki wodnej – „Oś-4g”,

k)      współpraca z Państwową Inspekcją Ochrony Środowiska w zakresie ochrony i utrzymania środowiska w należytym stanie,

l)       współpraca z innymi jednostkami przy organizacji imprez związanych z ochroną środowiska,

m)   prowadzenie kontroli w zakresie przestrzegania prawidłowej gospodarki ściekowej,

n)     przeprowadzanie obowiązkowej deratyzacji,

o)     nadzór i realizacja zadań wynikających z  Programu Ochrony Powietrza dla województwa małopolskiego m.in. koordynowanie czynności związanych  z  prowadzeniem kontroli palenisk domowych pod katem przestrzegania zakazu spalania odpadów i wymogów określonych w uchwale antysmogowej oraz sporządzanie sprawozdań w tym zakresie,

2)      utrzymania czystości i porządku w gminie:

a)         prowadzenie spraw związanych z  funkcjonowaniem systemu odbierania odpadów komunalnych na terenie gminy,

b)        opracowywanie projektów uchwał i aktów prawa miejscowego wymaganych ustawą  o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz stała ich weryfikacja,

c)         przygotowanie oraz przedkładanie odpowiednim organom przewidzianych prawem sprawozdań i informacji dot. gospodarowania odpadami komunalnymi,

d)        kontrolowanie realizacji obowiązków właścicieli nieruchomości związanych z utrzymaniem czystości i porządku, które wynikają z przepisów prawa, a w przypadku stwierdzenia niewykonania obowiązków, wydawanie decyzji nakazujących wykonanie obowiązku,

e)         prowadzenie współpracy z organami administracji publicznej, organami ochrony środowiska oraz innymi w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi,

f)         koordynowanie prac związanych ze „sprzątaniem świata” na terenie gminy,

g)        przygotowywanie corocznej analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie gminy,

h)        wydawanie decyzji w sprawie udzielenia zezwolenia na prowadzenie przez przedsiębiorcę działalności w zakresie: opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,

i)          prowadzenie rejestru działalności regulowanej,

j)          udostępnianie mieszkańcom na stronie internetowej oraz w sposób zwyczajowo przyjęty informacji o znajdujących się na terenie gminy podmiotach odbierających odpady od właścicieli nieruchomości, miejscach zagospodarowania odebranych odpadów, osiągniętych przez gminę oraz podmioty odbierające odpady komunalne wymaganych poziomach recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, punktach selektywnego zbierania odpadów komunalnych, podmiotach zbierających zużyty sprzęt elektryczny
i elektroniczny pochodzący z gospodarstw domowych, adresach punktów zbierania odpadów folii, sznurka oraz opon, powstających w gospodarstwach rolnych lub zakładów przetwarzania takich odpadów,

k)        edukacja ekologiczna w zakresie prawidłowego postępowania z odpadami komunalnymi,

l)         nadzór nad eksploatacją szaletów publicznych,

m)      wykonywanie czynności związanych z wdrażaniem programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy oraz eliminacją ze środowiska wyrobów zawierających azbest (w szczególności pokryć dachowych),

n)        organizowanie i nadzorowanie likwidacji dzikich wysypisk w gminie,

o)        nadzór nad utrzymaniem czystości w gminie,

p)        nadzór nad utrzymaniem czystości i porządku na przystankach komunikacyjnych,

3)   realizacja ustawy o odpadach:

a)  wykonywanie obowiązkowych zadań własnych gminy w zakresie gospodarki odpadami,

b)  podejmowanie czynności mających na celu zapewnianie warunków objęcia wszystkich mieszkańców gminy zorganizowanym systemem odbierania wszystkich rodzajów odpadów komunalnych oraz zapewnianie warunków funkcjonowania systemu selektywnego zbierania i odbierania odpadów komunalnych,

c)  przeprowadzenia stosownych kontroli związanych z gospodarką odpadami, sporządzanie protokołów z kontroli, przygotowywanie zarządzeń pokontrolnych, wystąpień,

d)  wydawanie decyzji nakazujących posiadaczowi odpadów usunięcie odpadów z miejsc nieprzeznaczonych do ich składowania lub magazynowania, wskazywanie sposobu wykonania tej decyzji,

4)   gospodarki wodno-ściekowej:

a)      pełnienie roli koordynatora zaopatrzenia ludności w wodę,

b)      koordynowanie opracowywania koncepcji gospodarki wodno – ściekowej w gminie,

c)      nadzór nad utrzymaniem i eksploatacją urządzeń służących do zaopatrzenia ludności w wodę oraz urządzeń sieci kanalizacyjnej,

d)      nadzór nad dokumentacją techniczną i prawną eksploatowanych urządzeń wodociągowo-kanalizacyjnych,

e)      weryfikacja taryf opłat za wodę i ścieki – przygotowywanie projektów uchwał rady,

f)       nadzór nad sprzedażą wody i przyjmowaniem ścieków,

g)      nadzór nad korzystaniem z gminnych sieci wodociągowo- kanalizacyjnych,

h)      koordynacja i nadzór działań w zakresie utrzymania kanalizacji burzowej,

i)       udział w wizjach lokalnych w zakresie gospodarki wodno – ściekowej,

j)       prowadzenie współpracy przy wykonywaniu dokumentacji na sieć wodociągową  i kanalizacyjną,

k)      nakazywanie wykonania niezbędnych urządzeń zabezpieczających wodę przed zanieczyszczeniem lub zabronienia wprowadzania ścieków do wody w przypadku wprowadzenia przez właściciela gruntu ścieków nienależycie oczyszczonych,

5)   ochrony przeciwpowodziowej:

a)      współdziałanie z innymi komórkami urzędu w zakresie zapobiegania klęskom żywiołowym i nadzwyczajnym zagrożeniom środowiska,

b)      udział w pracach Komitetu Przeciwpowodziowego w czasie akcji oraz prowadzenie całości dokumentacji w tym zakresie,

c)      szacowanie szkód i strat oraz sporządzanie protokołów strat powodziowych,

d)      koordynowanie realizacji zadań w zakresie odbudowy infrastruktury technicznej  i komunalnej zniszczonej przez powódź,

e)      przyznawanie odszkodowań za straty z tytułu klęsk żywiołowych,

6)   prowadzenia spraw związanych ze zmniejszeniem retencji terenowej:

a)    pozyskiwanie informacji o nieruchomościach, które spełniają przesłanki określone w przepisie art. 269 ust. 1 pkt 1 Prawa wodnego, w tym wszystkich danych niezbędnych do prawidłowego obliczenia opłaty za zmniejszenie naturalnej retencji,

b)    ustalenie i prowadzenie ewidencji podmiotów obowiązanych do ponoszenia opłaty,

c)    ustalanie wysokości opłaty za zmniejszenie retencji oraz przekazywanie do realizacji wpływów z tytułu ww. opłaty na rachunek bankowy PGW Wody Polskie.

6.     Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:

1)   budynek trzykondygnacyjny, usytuowanie stanowiska pracy na trzeciej kondygnacji  (w budynku brak urządzeń dla osób niepełnosprawnych jak podjazdy, windy),

2)   praca na przedmiotowym stanowisku nie jest narażona na występowanie uciążliwych  i szkodliwych warunków pracy,

3)   czas pracy: 1 etat – przeciętnie 40 godzin tygodniowo,

4)   wysiłek umysłowy,

5)   praca przy komputerze powyżej 4 h dziennie,

6)   praca w stresie i pod presją czasu.

7.  Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy w Tymbarku  w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, w rozumieniu przepisów   o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

8 . Wymagane dokumenty

1)     list motywacyjny,

2)     życiorys CV z informacjami o wykształceniu i opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej,

3)     kwestionariusz osobowy dla osób ubiegających się o zatrudnienie - załącznik do pobrania,

4)     kserokopie dokumentów (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem) potwierdzające wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,

5)     oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych i że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe. W przypadku zatrudnienia wymagane będzie zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego. załącznik do pobrania,

6)      inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.

Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1282) jest zobowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

 Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV, powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych  w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji” zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781 ze zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1282).

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w Urzędzie Gminy w Tymbarku, pocztą elektroniczną na adres: ug.tymbark@tymbark.pl w przypadku posiadanych uprawnień do podpisu elektronicznego lub pocztą na adres Urząd Gminy w Tymbarku, 34-650 Tymbark  49 z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko ds. ochrony środowiska i gospodarki komunalnej” w terminie do dnia 7 lutego 2020  r. do godz. 15.30.

Aplikacje, które wpłyną do Urzędu Gminy w Tymbarku po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Z regulaminem naboru można się zapoznać w Urzędzie Gminy w Tymbarku pok. Nr 6 oraz na stronie Biuletynu Informacji Publicznej, w zakładce zamówienia publiczne i ogłoszenia – „nabór na stanowiska urzędnicze”.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 018 33 25 638.

Osoby spełniające wymagania formalne określone w ogłoszeniu zostaną powiadomione telefonicznie lub drogą elektroniczną o terminie i miejscu kolejnego etapu rekrutacji. Osoby, które nie spełnią wymagań formalnych, nie będą informowane.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej: w zakładce „ zamówienia publiczne i ogłoszenia – nabór na stanowiska urzędnicze. ” oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy w Tymbarku.

Dodatkowe uwagi:

RODO - Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych kandydatów do zatrudnienia w Urzędzie Gminy w Tymbarku - oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dostępne w załączniku.

Naszym pracownikom oferujemy:

  • stabilne zatrudnienie,
  • nagrody uznaniowe, dodatki specjalne,
  • dodatkowe wynagrodzenie roczne - tzw. „trzynastka",
  • nagrody jubileuszowe,
  • dofinansowanie wypoczynku,
  • możliwość uczestnictwa w Pracowniczej Kasie Zapomogowo-Pożyczkowej pozwalającej na uzyskanie dodatkowych środków pieniężnych na nieprzewidziane lub zaplanowane wydatki,
  • możliwość skorzystania z grupowego ubezpieczenia na życie i zdrowie,
  • rozwój umiejętności poprzez udział w szkoleniach i kursach.

 

                  Wójt         

dr Paweł Ptaszek

ZAŁĄCZNIKI

Najnowsze galerie

VIDEO PREZENTACJA Gminy Tymbark

Wirtualny spacer po Gminie Tymbark